', peelImage : 'http://rozup.ir/up/nightskin/Documents/peel_image.png', clickURL : 'http://danestanivasargarmi.parsiblog.com/', gaTrack : true, gaLabel : '#1 Stegosaurus', autoAnimate: true, debug : false }); });
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

از مجموعه "زندگی خیابانی در لندن" اثر جان ثامسون


 

بدین شکل اولین گروه از عکس های مستند اجتماعی خلق شدند. آنچه که عکاسی مستند اجتماعی انجام می دهد و آن را نسبت به عکاسی خبری لحظه ای متفاوت می کند فرو رفتن در عمق زندگی مردم و مطالعه ای دقیق تر نسبت به وضع زندگی آنان است. موضوعات در عکس های مستند اجتماعی متفاوت هستند، زندگی فرادستان و فرودستان. آنچه جامعه بشری به آن مبتلاست از وضعیت فقر، مهاجران، آسیب دیدگان، کارگران و مشقت های آنان تا تفریحات و زندگی روزمره انسان های معمولی.


 
   
 
   

از مجموعه "زندگی خیابانی در لندن" اثر جان ثامسون


 

عکاسی مستند اجتماعی وسیله ای برای اکتشاف از لایه های زیرین در خاکستر نشسته بر زندگی بشری است.


قبل از پیدایش این گونه از عکاسی آنچه از پرتره انسان عکاسی می شد شاید فقط چهره مشاهیر و فرادستان در استودیوهای عکاسی یا موقعیت های فاخر آنان بود. اما دیگر از اوسط دهه هفتم قرن نوزدهم "زندگی" انسان موضوع عکاسان شد. وقتی از "زندگی" صحبت می کنیم مطمئناً مفهومی فراتر از یک ظاهر خشک و مصلوب مطمح نظر است.


 
 

کودکان- نیویورک - اثر جاکوب ریس


 

عکاسی مستند اجتماعی دیگر حاوی تک عکس هایی از انسان ها نبود. بلکه مجموعه ای از عکس ها را در موقعیتی بسیار آگاهانه تشکیل می دهد. عکس مستند اجتماعی در همان هنگام ثبت و ارائه، تحلیل گر محتوای زندگی بشری است. هرچقدر تعداد عکاسان بیشتر شد و آنها به اماکن مختلف سفر کردند و هرچقدر به عمق زندگی معاصران خود فرو رفتند بر غنای این نوع از عکاسی افزوده شد. دیگر عکاسی راوی بی بدیل داستان زندگی بشر شد.


در عکاسی مستند اجتماعی عکاس مانند یک داستان سرا رمانی از زندگی هم نوعان خود را تعریف می کند اما با این بار مصور و همراه با سند

 






تاریخ : دوشنبه 95/8/24 | 5:42 عصر | نویسنده : mohamad davodi | نظرات ()

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها که فضای مجازی برای هر چند وقت یکبار یک سوژه دارد، یک پسر بچه 5 ساله بوسنیایی سوژه شده است.

 

اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 

ارمان دلیچ پسر بچه‌ای 5 ساله است که در روستایی نزدیک گراکانیکای کشور بوسنی و هرزگوین زندگی می‌کند و از طرف پزشکان کاملا سالم تشخیص داده شده است اما یک ویژگی است که این پسر را از بقیه افراد جدا می‌کند.

 

این ویژگی خاص را که فقط در سری فیلم‌های مردان ایکس با شخصیت «مگنتو» می‌شناسیم، این بار با این پسر به جهان واقعی معرفی شده است و این پسر اشیای آهنی را به خود جذب می‌کند.

 

ویدیویی که از این پسر بچه توسط پدر و مادرش در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است، تا به حال هزاران بار دیده شده است و چندبن بار در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم به اشتراک گذاشته شده استت.

 

اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 

گفته می‌شود، آرمان تنها پسری در جهان نیست که بدن او چنین خاصیتی دارد بلکه مهمت سمبل 9 ساله هم در ترکیه با چنین مشخصاتی به جهان شناخته شده است.






تاریخ : پنج شنبه 95/8/6 | 7:0 عصر | نویسنده : mohamad davodi | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
صفحه اصلی |        
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.