', peelImage : 'http://rozup.ir/up/nightskin/Documents/peel_image.png', clickURL : 'http://danestanivasargarmi.parsiblog.com/', gaTrack : true, gaLabel : '#1 Stegosaurus', autoAnimate: true, debug : false }); });
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برج خلیفه یا برج دبی آسمان‌خراشی در شهر دبی امارات متحده? عربی است. این برج با 163 طبقه قابل استفاده و 828 متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویه? 2004 (1382 ه. ش) آغاز شد و در روز چهارم ژانویه? 2010 (14 دی 1388) گشایش یافت.

برج خلیفه در ابتدا با نام «برج دبی» شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان، به «برج خلیفه» تغییر کرد.

برج خلیفه دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، 49 طبقه اداری، 4 استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با 160 اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه? برج واقع است.

طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و ادرین اسمیت با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل Hymenocallis است.[1]

نمایی از برج خلیفه
نمایی از برج خلیفه
نوع ساختمان تجاری، مسکونی، تفریحی
هزینه ساخت 1?500?000?000 دلار
محل ساخت دبی
کشور امارات متحده عربی
تاریخ شروع ساخت ژانویه 2004 دی 1382
تاریخ پایان ساخت 2010
تاریخ افتتاح 4 ژانویه 2010 14 دی 1388
ارتفاع 828 متر (2?717 فوت)
مساحت 309?473 متر مربع 3?331?100 فوت مربع
تعداد طبقه 163 طبقه قابل سکونت





تاریخ : چهارشنبه 95/11/20 | 8:36 عصر | نویسنده : mohamad davodi | نظرات ()

برج ایفل (به فرانسوی: Tour Eiffel) برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است.

ساخت برج ایفل در سال 1887 آغاز و در 31 مارس 1889 به پایان رسید. در آغاز برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد ولی پس از ساخت این بنا مورد قبول همگان واقع نشد و 300 نفر که در بین آنها می‌توان از امیل زولا، گی دو موپاسان، شارل گارنیه و هم چنین الکساندر دوما نویسنده شهیر فرانسوی نام برد، به ساخت آن شدیداً اعتراض نمودند.

ساخت برج ایفل دو سال و دو ماه طول کشید. 850 نفر در ساخت آن کار کرده‌اند. این برج از 18 هزار و 38 قطعه ساخته شده است و برای اتصال آن‌ها از 2 و نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ استفاده شده است. ارتفاع برج 324 متر است که در زمان خود مرتفع‌ترین برج جهان بوده است. وزن برج ایفل بیش از 10 هزار تن است که 7 هزار و 300 تن آن فولاد است.

نام برج ایفل از نام سازنده‌اش گوستاو ایفل گرفته شده است.[

تا سال 1889 ستون یادبود واشنگتن به عنوان بلندترین سازه جهان شناخته می‌شد اما در این سال برج ایفل جانشین آن شد.

برج ایفل به مدت 41 سال تا زمان بهره‌برداری از ساختمان کرایسلر در نیویورک در سال 1930، به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می‌شد.[3][4][5][6]

این برج هم اکنون بلندترین سازه موجود در شهر پاریس و چهارمین سازه بلند فرانسه است. در سال 2006 قریب 6?719?200 نفر از این برج دیدن کردند. با توجه به اینکه از ابتدای ساخت این برج تاکنون بیش از 200?000?000 نفر از این بنا دیدن کرده‌اند،[7] این بنا به عنوان پربازدید کننده‌ترین بنا در جهان شناخته می‌شود.[8]

بلندی برج ایفل بادر نظر گرفتن آنتن تلویزیونی 24 متری بر فراز آن 325 متر می‌باشد و وزن تقریبی آن 7200 تن است. 1665 پله تا بالاترین نقطه برج ادامه دارند که البته پله‌های طبقه دوم به بالاترین نقطه برج به روی بازدیدکنندگان بسته است. ساختار این سازه به شکلی است که باز و بدون طبقه‌های میانی (به جز دو سطح) می‌باشد. یک سمت آن رودخانه سن و سمت دیگر البته کمی دورتر بنای گنبددار و زرینی دیده می‌شود که عمارت اینولید نام دارد و مقبره ناپلئون آنجاست.






تاریخ : چهارشنبه 95/11/20 | 8:34 عصر | نویسنده : mohamad davodi | نظرات ()

میلیونها سال قبل، مدتهاپیش از آن که بشری روی زمین باشد، دایناسورها وجود داشتند. دایناسورها، یکی ازانواع خزندگان ماقبل تاریخ هستند که در دوران مزوزوییک، عصر خزندگان، میزیستند
دایناسورها جزء خزندگان بوده و اکثر آنها، از طریق تخم گذاری تولید مثل می کرده اند. هیچیک از دایناسورها پرواز نمی کرده اند و هیچکدام از آنها در آب زندگی نمی کرده اند. بزرگترین دایناسورها، بیش از 100فوت(30متر) طول و بیش از‌50 فوت(15 متر) ارتفاع داشته اند(مانند آرژنتینوزاروس، سیزموزاروس، الترازاروس، براکیوزاروس و سوپرزاروس). کوچکترین دایناسور، کومپوزوگناتوس (Compsognathus )،‌ به اندازه یک جوجه بوده است. اندازه اکثر دایناسورها، .بین این دو حد بوده است.
ساروپودهای(sauropodomorpha) گیاه خوار، بزرگترین موجوداتی هستند که تاکنون روی زمین می زیسته اند اما نهنگهای آبی،‌ از همه انواع دایناسورها، سنگینتر هستند! تصور اینکه دایناسورها چه صدایی داشته اند، رفتار و حرکات آنها چگونه بوده است، چگونه جفتگیری می کرده اند، چه رنگی بوده ان، و یا حتی تعیین اینکه فسیل آنها نر است یا ماده، بسیار مشکل می باشد.
هیچ کس نمی داند که دایناسورها چه رنگی بوده اند یا نقش و نگار بدن آنها چگونه بوده است.
در زمانهای مختلف، انواع مختلفی ازدایناسورها زندگی می کرده اند:

بعضی از آنها روی دو پا راه می رفته اند(این دایناسورها، دوپا بودند)، بعضی روی چهار پا راه می رفتند(این دایناسورها، چهارپا بودند). بعضی از آنها هم می توانستند روی دو پا راه بروند و هم روی چهار پا.
در زنجیره تکامل مخلوقات، پرندگان از تروپودها (درومائوزاریدها) به وجود آمده اند، سینوزاروپتریکس نخستین دایناسور پرنده مانند است.
بعضی از دایناسورها بسیار سریع حرکت می کردند(مانند ولوسیراپاتور_Velociraptor)، بعضی از آنها بسیار کند و سنگین حرکت می کردند(مانند آنکیلوساروس_Ankylosaurus).
بعضی از دایناسورها،‌ زره داشتند،‌ بعضی شاخدار بودند بعضی هم یال، میخ یا زوائد دیگری داشتند. پوست بعضی از دایناسورها، بسیار ضخیم و ناهموار بود در حالیکه بعضی دیگر از دایناسورها، پرهای اولیه ای داشتند.اکثر دایناسورها، گیاهخوار بودند(که گیاهخوار نامیده می شوند). مثلا تریسراتوپس، دایناسوری گیاهخوار بود.بعضی از دایناسورها، گوشتخوار بودند(که گوشتخوار نامیده می شوند).مثلا تی رکس(T_rex) ، دایناسوری گوشتخوار بود.دایناسورها، در طی دوران مزوزوییک، حدود 165 میلیون سال بر زمین حکمفرمایی کردند، اما 65 میلیون سال قبل، به طور مرموزی منقرض شدند. دیرینه شناسان، با مطالعه بقایای فسیلی آنها، درباره دنیای ماقبل تاریخ به یافته های حیرت انگیزی رسیده اند.هنگامی که دایناسورها می زیستند، قاره های زمین همه درکنارهم به صورت یک ابرقاره بزرگ بودند که پانگه آ ، نامیده می شود. به علاوه هوای زمین هم بسیار گرمتر از حال حاضر بود. دایناسورها، حدود 65میلیون سال قبل، در انتهای دوره کرتاسه، که فعالیتهای آتشفشانی و زمین ساختی متعددیرخ داد، منقرض شدند. در مورد انقراض دایناسورها، نظریات مختلفی وجود دارد. اکثردانشمندان این نظریه را قبول دارند که برخورد یک شهابسنگ آسمانی، باعث تغییرات شدیدآب و هوایی شده است و دایناسورها نتوانسته اند خود را با شرایط جدید وفق دهند. دایناسورها، 65 میلیون سال قبل، به علت تغییرات شدید زیست محیطی، که ناشی از برخورد یک شهابسنگ به زمین بود، ‌منقرض شدند.
احتمالا پرندگانامروزی، باقیمانده دایناسورها هستند. تمام چیزی که از دایناسورها باقی ماندهفسیلهای آنهاست و احتمالا پرندگان. فسیلهای دایناسورها، در همه جای دنیا وجوددارند، حتی ممکن است یکی از فسیلهای آنها در نزدیکی جایی باشد که شما زندگی میکنید! بعضی از دایناسورها، بسیار شبیه پرندگان امروزی بودند و ممکن است دایناسورها اجداد پرندگان امروزی باشند.
اگرچه فسیلهایدایناسورها،‌حداقل از سال 1818 کشف و مورد بررسی قرار گرفته اند، اما نامدایناسور (دینوس به معنی وحشتناک و ساروس به معنی سوسمار است)، در سال 1842، توسطکالبدشناس انگلیسی سر ریچارد اوون،‌ به این موجودات داده شد. در آن زمان تنها سهنوع دایناسور مگالوزاروس، ایگوانودون و هیلائوزاروس شناسایی شده بود که دایناسورهایبسیار بزرگی بودند.
قدیمیترین دایناسور شناسایی شده،اوراپتور است که دایناسوری گوشتخوار بوده و 228 میلیون سال قبل می زیسته است. تا کنون، حدود 500 جنس و تعدادخیلی بیشتری گونه از دایناسور شناسایی شده است. تقریبا چند ماه یکبار(گاهی اوقاتچند هفته یک بار) فسیل جدیدی از زیر خاک بیرون می آید.

- بهره هوشی برخی از دایناسورها :

خصوصیات دایناسورها
خزندگان کوچک اولیه بدن و دم دراز و 4 اندام کوتاه و 5انگشت داشتند. به جز شکل عمومی ویژگیهای کلی دیگر عبارتند از:
» افزایش اندازه به نسبتهای بسیار بزرگ در برونتوزورها.
» بوجود آمدن جوشن و سلاح دفاعی از جمله صفات پوستی و شاخها و یا خارهای سر دربعضیدینوزرها.
» ساختمان سبک به منظور دویدن تند با 4 یا 2 پا در سایر دینوزرها.
» سازش با پرواز بوسیله افزودن شدن درازای اندام پیشین و دم و تکامل پرده‌هایپرشی پوست درپتروداکتیلها.
» سازش شدید پوست با زندگی آبی به کمک پاهای بالشتک مانند و بدن دوکی شکل درایکتیوزرها.

دلیل از بین رفتن دایناسورها
درباره اینکه خزندگان قدیم از دیدزمینشناسیچگونه ناگهان ناپدید شدند گفته‌های فراوانی وجود دارد. بر طبق یک نظریهابتدایی‌ترین پستانداران تخمهای خزندگان بزرگ را خورده‌اند و به موجب نظریه دیگر کهپذیرفتنی‌تر است. تغییرات آب و هوا مانند کم شدن دما و رطوبت متغیر در خزندگان ومسکنشان تاثیر مخالف گذارده است. در نتیجه از بین رفتن خزندگان در اواخر دورهمزوزوئیک برای پستانداران موقعیت مناسبی بوجود آمده در آن موقع اندازه پستاندارانکوچک بوده و در دوره سوم شروع به تکامل شگفت آوری نموده‌اند.

دایناسورهای گیاهخوار herbivores Dinosaur))
دایناسورهای گیاه خوار از جمله بزرگترین حیواناتیبودند که تا کنون بر روی زمین زندگی کرده اند و برای حفاظت از خود در مقابل حیواناتشکاری به جثه بزرگ خود و بدن مسلح خود متکی بودند. آنها بیشتر اوقات روز را بهچریدن بر رویگیاهانمی‌گذراندند. براکیوزاروس عظیم‌الجثه 25 متر طول و 76 تن وزن داشت . گردن بلندش اورادر رسیدن به رستنی‌هایی که برای دیگر دایناسورها بالا بودند یاری می‌کرد.

دایناسورهای گوشتخوار( carnivores Dinosaur )
این دایناسورها بر روی دو پای عقبی خود حرکتمی‌کردند. برخی نظیر تری نازا روس بدنی سنگین و پاهای قدرتمندی داشتند. آنها ازچنگالها و دندانهای تیز برای کشتن دایناسورهای گیاه خوار استفاده می‌کردند. بعضیدایناسورها نظیر دینونی چوس کوچکتر ، سبکتر و سریعتر بودند. آنها دایناسورهای گیاهخوار ،پستانداران وحشرات را می‌خوردند. این شکارچیان چابک برای غلبه بر شکارخود به صورت گروهی شکار می‌کردند . دینونی چوس دارای پنجه‌ها و چنگالهای بهم پیچیده‌ای بود که طی شکار برای دریدنطعمه به سمت جلو به حرکت در می‌آمد

.Image result for ?مطالب درباره ی دایناسور ها?‎

Image result for ?مطالب درباره ی دایناسور ها?‎

 

Image result for ?مطالب درباره ی دایناسور ها?‎






تاریخ : چهارشنبه 95/11/20 | 8:32 عصر | نویسنده : mohamad davodi | نظرات ()

همه چیز درباره لپ تاپ + مشخصات و انواع و لوازم جانبی
شاید بعنوان یک بیننده در هنگام مواجهه با خرید این دستگاه، تنها فاکتور مهم در حهت خرید آن را قیمت دستگاه بدانید ولی در مقام خریدار اوضاع کاملا تفاوت میکند. در این مقاله سعی داریم با معرفی ویژگی های یک محصول برتر به معرفی بهترین های حال حاضر ایران در رده های مختلف کاربردی و قیمتی بپردازیم.

ایران نت هر مطلبی که در خصوص خرید یک لپ تاپ خوب و مناسب نیاز دارید را برای شما در ادامه مطلب جمع آوری نموده است.



لپ تاپ چیست




با مطالعه ی این راهنما، انتخاب بهترین روش برای خرید یا استفاده از لپ تاپ برای شما دوستان عزیز در ایران نت آسان خواهد بود. قبل از هر چیز در خصوص دوستانی که در صدد خرید لپ تاپ هستند توصیه می کنم تا در انتخاب و خرید لپ تاپ بسیار دقیق بوده و عواملی چون برند سازنده، قیمت و مشخصات سخت افزاری و بسیاری موارد فنی را در نظر گرفته و سعی کنید با فردی آگاه از نزدیکان خود پیش از خرید مشورت کنید و دل خود را چندان به مشورت ها و توصیه های فروشندگان خوش ننموده و تسلیم حرفشان نگردید چون همه قرار است از لپ تاپ موجود در فروشگاهشان تعریف کنند ولی این شمائید که باید با اطلاعات کافی به خرید این ابزار حساس اقدام کنید به گونه ای که تردید ها و نگرانی های بعدی سراغ شما نیاید.

همه چیز درباره لپ تاپ + مشخصات و انواع و لوازم جانبی


لپ تاپ چیست؟

لپ تاپ ها سیستم هایی با قابلیت حمل و نقل بالا و قیمت پایین هستند که به دلیل اهداف در نظر گرفته شده برایشان به این نام خوانده می شوند. این سیستم ها، کاربران را به سرعت و بدون هیچ زحمتی به شبکه اینترنت وصل می کنند. سایز آنها از 9/8 اینچ تا 4/18 اینچ متغیر است و اغلب قیمتی بین 300,000 تومان تا حدود 3,000,000 تومان دارند.

منظور از لپ تاپ های ارزان (اقتصادی) چیست؟

همانطور که از نام آنها پیداست، این لپ تاپ ها، مدل هایی هستند که با هدف جذب خریداران کم بودجه طراحی شده اند و برای کسانیکه نیاز دارند با پرداخت هزینه کم یک کامپیوتر ابتدایی داشته باشند مناسب است. به تعریف ما، لپ تاپ های با قیمت کمتر از 1،000،000 تومان در این دسته قرار می گیرند. اما شما می توانید در حدود قیمت 800،000 تومان تا 900،000 تومان هم گزینه های خوبی را برای انتخاب پیدا کنید.

لپ تاپ های چند منظوره کدامند؟

لپ تاپ های چند منظوره حیطه جذاب صنعت تولید لپ تاپ هستند. این گروه شامل مدل های باریک و سبک با صفحه نمایش های 3/13 اینچ تا 14 اینچ و دستگاههای قابل حمل mainstream با صفحه نمایش هایی با ماکزیمم سایز 4/15 اینچ هستند.

لپ تاپ های تجاری کدامند؟

لپ تاپ های تجاری در واقع مدل های باریک و سبک یا mainstream هستند که شامل ویژگیهای امنیت، اتصال و دوام مناسب برای یک کاربر حرفه ای می باشد. لپ تاپ های مناسب برای استفاده در ادارات تمامی خصوصیات ذکر شده به علاوه ویژگی قابلیت اداره و یک پلت فرم پایدار را دارا می باشند بنابراین تصویر OS این دستگاهها که اینک ارائه شده است با دستگاههایی که برای 6 تا 9 آینده سفارش داده شده اند همخوانی خواهد داشت.

لپ تاپ های Ultraportable کدامند؟

لپ تاپ های باریک تر و سبک تر از لپ تاپ های باریک و سبک به نام Ultraportable خوانده می شوند و دستگاههایی هستند که کمتر از 1.81Kg وزن دارند اما عملکرد یک PC را ارائه می دهد. در این دستگاه ها صفحه نمایش کوچکتر، صفحه کلید فشرده تر و پردازشگر معمولاً کم قدرت تر از یک لپ تاپ معمولی می باشد.

لپ تاپ های جایگزین کامپیوترهای خانگی کدامند؟

این دستگاهها، لپ تاپ هایی با صفحه نمایش 17 اینچی یا حتی بزرگتر هستند. با اینکه چند سال پیش قرار دادن پانلی با این اندازه در یک بدنه قابل حمل و نقل غیر قابل تصور بود اما امروزه این دستگاهها کاملاً عادی به حساب می آیند و حتی برخی لپ تاپ ها صفحه نمایش های LCD با ابعاد 19 یا 20 اینچ دارند. با توجه به اینکه صفحه نمایش مرکز عطف این لپ تاپ ها هستند، اغلب این دستگاهها روی ویژگیهای ویدئویی، مولتی مدیا و انجام بازی تمرکز دارند.

لپ تاپ های ویژه بازی کدامند؟

یک لپ تاپ ویژه بازی، عملکرد سه بعدی کارت گرافیک را در اولویت قرار می دهد. این مساله منجر به استفاده از یک یا دو کارت گرافیکی قدرتمند و یک پردازشگر عالی به علاوه زیر مجموعه های پر سرعت حافظه و هارد درایو می شود. وجود یک LCD بزرگ با زمان پاسخ سریع و عملکرد خوب سیاه و سفید یک الزام است و سیستم صدای خوب هم یک مزیت به حساب می آید.

کامپیوتر های شخصی Tablet کدامند؟

کامپیوترهای Tablet در واقع تطبیق پذیرترین دستگاههای موجود در بین لپ تاپ ها هستند. صفحه نمایش آنها به ورودی های ایجاد شده توسط یک انگشت یا قلم سوزنی واکنش نشان می دهد و به شما اجازه وارد کردن نوشته ها و طرح ها را بدون واسطه می دهد. وزن سبک و دوام باتری طولانی، آنها را تبدیل به همراهان خوبی می کند.

لپ تاپ های نیرومند کدامند؟

لپ تاپ های نیرومند، دستگاههایی هستند که در مقابل محدوده ای از خطرات محیطی و وضعیتی، مقاومت زیاد دارند. این لپ تاپ ها برای کار در شرایط سخت مثل کارخانه ها یا مکان های ساخت و ساز پر از غبار، محیط های خارجی گرم، سرد یا مرطوب و وسایل نقلیه در حال حرکت که آنها را در برابر شوک و لرزش قرار می دهد طراحی شده اند.

لپ تاپ های دانش آموزی به چه کسانی اختصاص دارند؟

لپ تاپ های دانش آموزی به خاطر دانش آموزان و محصلان کالج طراحی شده اند. این دستگاهها را هم برای انجام امور درسی و هم برای بازی می توان استفاده کرد و بنابراین به قدرت مناسب و اجزاء کافی نیاز دارند تا بتوانند آنها را به عنوان آرشیو موزیک، سیستم استریو، DVD Player و ایستگاههای ساخت ویدئوهای Youtube فعال نمایند.







تاریخ : دوشنبه 95/11/18 | 6:27 عصر | نویسنده : mohamad davodi | نظرات ()

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


نکاتی مفیـد برای افزایـش طـول عمـر باطـری موبایـل

 

اپل، سامسونگ، نوکیا، سونی اریکسون و دیگر برندهای معتبر با ارائه تلفن های همراه هوشمند خود اجازه می دهند تا کاربران علاوه بر مکالمه با تلفن های همراه به بازی، گوش دادن به موسیقی و تماشای ویدئو، ثبت تصاویر و ویدئو و ده‌ها قابلیت جالب دیگر دسترسی داشته باشند.

 

با توجه به طیف متنوعی از قابلیت‌های قابل اجرا بر روی تلفن همراه، جای تعجب نیست که عمر باطری تلفن همراه همواره یکی از نگرانی‌های اصلی برای توسعه دهندگان، تولید کنندگان و کاربران تلفن های همراه است.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

عینک موزیکال ویژه نابینایان، راهنمایی برای درک فاصله و رنگ اشیاء





تاریخ : دوشنبه 95/11/18 | 12:39 عصر | نویسنده : mohamad davodi | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.